БЕЛЗЬКА МІСЬКА  РАДА

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХХVІ чергова сесія   VІII  скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 

   Від  08 лютого  2023 року             м.Белз                                  № 835

 

Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки

 

 

Відповідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи рекомендації постійних профільних депутатських комісій, Белзька міська рада Львівської області,-

в и р і ш и л а :

  1. Затвердити Програму економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки (додається).
  2. Структурним підрозділам Белзької міської ради Львівської області спільно з підприємствами, організаціями та установами міської територіальної громади забезпечити виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки.

3. Контроль за виконанням рішення покласти постійну комісію з питань фінансів та планування бюджету.

 

 

 

Міський голова                                                       Оксана БЕРЕЗА                             

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

рішенням сесії

Белзької  міської ради

Львівської області

№ 835 від 08.02.2023 року

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

економічного і соціального розвитку

Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Белз

 

ЗМІСТ

 

Паспорт програми економічного і соціального розвитку  Белзької міської ради Львівської області  на 2023-2024 роки

 

 

Вступ

7

І.

Аналітична частина

8

1.

Географічне розташування

8

2.

Промисловість

8

3.

Підприємництво

8

4.

Агропромисловий комплекс

8

5.

Бюджетна політика

9

6.

Соціальний захист населення

10

7.

Освіта

11

8.

Охорона здоров’я

12

9.

Культура

13

10.

Молодіжна політика і спорт

13

11.

Демографічна ситуація

14

12.

Земельні ресурси

14

ІІ.

Цілі, пріоритети та основна мета економічного і соціального розвитку у 2023-2024

15

1.

Цілі та пріоритети

15

2.

Основна мета розвитку громади

15

ІІІ.

Основні завдання, заходи та очікувані результати

16

1.

Розвиток реального сектора економіки

16

1.1.

Енергоефективність та енергозбереження

16

1.2.

Промисловий комплекс

16

1.3.

Інвестиційна політика та зовнішньоекономічна діяльність

16

1.4.

Містобудування та житлова політика

17

1.4.1.

Містобудування

17

1.4.2.

Розвиток будівельної галузі

17

1.5.

Житлово-комунальне господарство

17

1.6.

Регуляторна політика та розвиток підприємства

18

2.

Бюджетна та податкова політика

19

2.1.

Бюджетна політика

19

2.2.

Податкова політика

19

3.

Підвищення стандартів життя

20

3.1.

Соціальна сфера

20

3.1.1.

Доходи населення та заробітна плата

20

3.1.2.

Споживчий ринок

21

3.1.3

Соціальний захист

21

3.2.

Гуманітарна сфера

23

3.2.1.

Охорона здоров’я

23

3.2.2.

Освіта

23

3.2.3.

Культура

24

3.2.4.

Туризм

25

3.2.5.

Фізична культура та спорт

25

3.2.6.

Охорона навколишнього природного середовища

26

4.

Заходи щодо забезпечення виконання завдань Белзької міської територіальної громади  у 2023-2024 роках

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ

Програми економічного і соціального розвитку

Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки

Назва Програми

Програма економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на

2023-2024роки

Підстави для розробки Програми

-     Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. №280/97-ВР;

-     Закон України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного    і соціального розвитку України" від 23 березня 2000 року № 602-III;

-     Постанова Кабінету Міністрів України "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання державного бюджету" від 26.04.2003р. №621

Оприлюднення проєкту Програми

на офіційному веб сайті міської ради

Дата затвердження Програми

 

Замовник Програми

Белзька міська  рада Львівської області

Розробник Програми

Структурні підрозділи Белзької міської ради Львівської області

Відповідальні за виконання прог-рамних заходів (головні виконавці)

Структурні підрозділи Белзької міської ради Львівської області

Основні цілі Програми

Створення комфортних умов проживання в Белзькій міській раді Львівської області. Зростання добробуту громади через розвиток бізнесу, залучення інвестицій, створення робочих місць. Всебічний розвиток громади через культурний розвиток, освіту, фізичну культуру і спорт, участь громадян в управлінні. Виховання місцевого патріотизму. Оптимізація екологічного стану довкілля і забезпечення екологічної безпеки населення.

Основні завдання Програми

- оптимізація інфраструктури;

- утримання в належному стані об’єктів благоустрою, удосконалення роботи комунальних служб та підвищення якості комунальних послуг;

- впровадження елементів електронного врядування в процеси управління громадою та надання послуг населенню;

- впровадження енергоефективних проектів та заходів;

- підвищення рівня якості освіти, медичного обслуговування;

- створення умов для соціальної адаптації людей з особливими потребами, соціальної підтримки учасників бойових дій та членів родин загиблих військовослужбовців в АТО тощо;

- здійснення заходів з оптимізації екологічного стану довкілля і забезпечення екологічної безпеки населення.

Розділи Програми

-     економічний і соціальний розвиток Белзької міської ради Львівської області у 2023-2024 роках

-   цілі та пріоритети економічного і соціального розвитку у 2023-2024 роках;

-   забезпечення умов для економічного і соціального зростання;

-   розвиток реального сектору економіки;

-   розвиток гуманітарної та соціальної сфери;

- оптимізація екологічного стану довкілля і забезпечення екологічної безпеки населення;

-   заходи щодо забезпечення виконання завдань Програми у 2023-2024 роках

Строки реалізації Програми

2023-2024 роки

Основні джерела фінансування заходів Програми

-     бюджет міської територіальної громади;

-     державний бюджет;

-     обласний бюджет;

-     міжнародна технічна допомога, кошти донорських організацій;

-     кредитні ресурси;

-     власні кошти підприємств;

-     інші джерела

Обсяг коштів бюджету міської територіальної громади

2023-2024 роки – згідно з кошторисними призначеннями

Система організації контролю за виконанням Програми

-   Контроль за виконанням заходів Програми здійснюють:

-   міська рада;

-   постійна комісія з питань фінансів та планування бюджету;

-   виконавчий комітет міської ради.

-   раз на рік моніторинг виконання заходів Програми забезпечують структурні підрозділи Белзької міської ради Львівської області, в межах своїх повноважень.

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Програма економічного та соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2023-2024 роки (далі – Програма) розроблена структурними підрозділами Белзької міської ради Львівської області.

Законодавчою основою для розроблення Програми є Закон України від 23.03.2000 № 1602-ІІІ «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету» (зі змінами).

В основу Програми покладені ключові положення:

- Закону України від 05.02.2015 № 156-VIII «Про засади державної регіональної політики»;

- Державної стратегії регіонального розвитку на період 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695;

Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування  комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання добробуту.

Програма ґрунтується на аналізі розвитку економіки населених пунктів, що увійшли до Белзької міської територіальної громади, поточної економічної ситуації, актуальних проблем економічного та соціального розвитку, пріоритетів, а також припущеннях, що враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників і ризиків, та визначає оперативні цілі і заходи економічної та соціальної політики міської ради, критерії ефективності її реалізації. 

Відповідно до оцінки тенденцій економічного і соціального розвитку територіальної громади та наявних проблем, у Програмі визначено цілі, завдання соціальної та економічної політики на 2023-2024 роки.

Основною метою Програми є загальне підвищення суспільного добробуту населення. Програма визначає основні цілі та першочергові завдання на 2023-2024 роки, передбачає комплекс взаємопов’язаних заходів з зазначенням джерел їх фінансування.

 

 

 

 

 

 

 

І. Аналітична частина

 

  1. Географічне розташування

    

Белзька міська територіальна громада утворена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 718-р, в рамках адміністративно-територіальної реформи, з  адміністративним центром  м. Белз. Входить до складу Львівської області та Червоноградського району. 

Площа територіальної громади: 464,50 км2 .

Територія громади розташована у північно-західній частині Львівської області і знаходиться на відстані  73 км від обласного центру м.Львів, за 19 км від районного центру м. Червоноград, за 36 км до пункту перетину українсько-польського кордону  Угринів — Долгобичув, до пункту пропуску Рава-Руська — Гребенне  за  60 км.

Белзька міська територіальна громада  межує  на півночі Сокальською, на південному заході з Рава-Руською, на півдні з Великомостівською, на сході з Червоноградською  міськими територіальними громадами Львівської області. 

 

  1. Промисловість

Промислова галузь Белзької громади представлена кількома напрямами, основний - це гірничодобувна промисловість. На території громади розташований Відокремлений підрозділ “Шахта “Степова” державного підприємства «Львіввугілля», що видобуває вугілля, яке належить до марки Г(Г2), використовується для потреб енергетики - вугілля реалізується на теплоелектростанції. На балансі шахти знаходяться 7 вугільних пластів, що мають промислове значення. Розкриті та розробляються пласти n7н, n8в. На даний час розробляється пласт n7н, в подальшому планується розробляти пласт n7н та n8в. Річна виробнича потужність станом на 01.01.2023 року – 245 тис.тонн  Промислові запаси станом на 01.01.2023 року – 38403тис.тонн.  За 2022 рік підприємством “Шахта “Степова” реалізовано вугільної продукції на 197512 тис. тонни на 668465 тис. грн., видобуто 248572 тис. тонни

Деревообробну промисловість громади (оброблення деревини та виготовлення меблів, виробів з деревини) представляють 11 фізичних осіб-підприємців.

Виготовлення цегли: - ПП «Юна», за 2022 р. реалізовано продукції на суму 732, 000 тис.грн.

Підприємництво

Станом на 1 січня 2023 року в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) у Белзькій міській територіальній громаді налічувалось 48 юридичних осіб та 152 суб’єктів господарювання – фізичні особи-підприємці.

    

  1. Агропромисловий комплекс

Аграрний сектор Белзької громади є провідною галуззю економіки і має значний потенціал для розвитку територіальної громади. Свою виробничу діяльність на території громади  здійснюють  23 сільськогосподарських підприємств, в тому числі фермерських господарств –15. Виробничий напрям сільськогосподарських підприємств – зерново-буряковий з тваринництвом. Основні культури, які вирощуються в громаді – пшениця, ячмінь, цукрові буряки, кукурудза, соняшник, соя, ріпак.

ПП « Західний Буг», ПП « Гові», ТзОВ «Акрітера-Захід», СФГ « Жужіль»  - підприємства, які обробляють найбільшу кількість земель на території Белзької громади.

 

 

  1. Бюджетна політика

 

Основними джерелами  доходів місцевого бюджету Белзької міської територіальної  громади на 2023 рік становлять: податок та збір на доходи фізичних осіб, єдиний податок,  податок на майно.

Бюджет міської ради на 2023 рік по доходах склав  119 975,36  тис. грн., з них загальний фонд –_117 908,50 тис. грн., спеціальний фонд – 2066,86 тис. грн. Офіційні трансферти з державного та обласного бюджетів склали 52 408,50 тис. грн., загального фонду –_52 408,50 тис. грн. та спеціального фонду – 0,00 тис. грн. Доходи загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) склали 65 500,00 тис. грн. та спеціального фонду – 2066,86 тис. грн. Структуру доходів місцевого бюджету  громади зображено в таблиці.

  Доходи бюджету Белзької територіальної громади на 2023 рік

 Показники

  Доходи бюджету (тис.грн.)

Податок та збір на доходи фізичних осіб

47 500,00

Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів 

        1375,00

Акцизний податок

 630,00

Податок на майно

9 670,00

Єдиний податок

 6793,9

Туристичний збір

0,0 

Податкові надходження разом

65 224,8

Неподаткові надходження

 275,20

Всього доходів загального фонду без урахування трансфертів

65 500,00

Екологічний податок

 20,0

Надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва 

 0,0

Власні надходження бюджетних установ 

2016,86

Кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності

 0,0

Всього доходів спеціального фонду без урахування трансфертів

     2066,86

 

Загальний обсяг видатків міського бюджету визначено в сумі
119 975,36   тис.  грн., в т.ч. загального фонду – 117 908,50 тис. грн. та спеціального фонду 2066,86  тис. грн.

Видатки на фінансування установ охорони здоров'я територіальної громади передбачені на оплату за енергоносії в сумі _3 080,8_ тис. грн. та на фінансування програм та заходів у сфері охорони здоров'я – 400,00_ тис. грн.

Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення передбачено в сумі  3 030,00 тис. грн.

На організацію благоустрою населених пунктів територіальної громади передбачено видатки в сумі 2 100,00_тис. грн.

 

Основною питомою вагою видатків місцевого бюджету є видатки на утримання закладів освіти та проведення заходів передбачено в сумі   88 272,5_- тис. грн. або _74,8_- % від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади з них:

Видатки бюджету територіальної громади на утримання закладів культури та культурно-масові заходи в бюджеті передбачено в сумі
_4 797,3 тис. грн.

Видатки на здійснення заходів та утримання закладів фізичної культури і спорту територіальної громади передбачені в сумі 0,00_ тис. грн.

Під час виконання бюджету буде забезпечено бюджетну самостійність та фінансову незалежність місцевого бюджету, створення реального підґрунтя для виконання місцевими органами влади своїх повноважень в частині надання якісних суспільних послуг та ефективного функціонування бюджетної системи.

Для цього проводитимуться всі необхідні заходи організаційного, правового, інформаційного, аналітичного, матеріально-технічного забезпечення діяльності ради, виконавчих органів та депутатів.

 

  1. Соціальний захист населення

У 2022 році у сфері соціального захисту населення надавались допомоги незахищеним та пільговим категоріям громадян  на території громади, зокрема:

  • одноразову грошову допомогу членам родин військовослужбовців – учасників бойових/військових дій на території України, учасникам АТО,ООС, що загинули під час несення військової служби 2 особам на суму 20000грн;
  • одноразову грошову допомогу особам, які здійснили     поховання загиблого (померлого), учасника АТО (ООС), бійця-добровольця АТО, постраждалого учасника Революції Гідності, Захисника чи Захисниці України у період військової агресії Російської Федерації проти України (з 24.02.2022 року) 2 особам на суму 20000
  • однодноразову грошову допомогу громадянам у яких, відбулося різке погіршення стану здоров’я, що потребує значних фінансових витрат, особам, які опинилися в безвихідному матеріальному становищі або екстремальних ситуаціях - 33 особам на суму  135000 грн;
  • одноразову грошову допомогу громадянам, які похоронили за власний кошт осіб деяких категорій одиноких громадян внутрішньо переміщених осіб (ВПО) _1__ особі на суму 5000 грн

Рішенням Белзької міської ради Львівської області №715 від 30 листопада 2022 року затверджено Програму соціального захисту окремих категорій населення Белзької міської територіальної громади на 2023рік, згідно якої надалі планується надавати  матеріальні допомоги для соціального захисту населення, посилення турботи про ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю, сімей загиблих учасників Антитерористичної операції, військовослужбовців, які забезпечували єдність і незалежність держави в східних областях України, задоволення їх життєвих потреб та повсякденних запитів, надання соціальної підтримки та матеріальної допомоги, інших громадян, які внаслідок недостатнього матеріального забезпечення потребують допомоги та соціальної підтримки, надання матеріальної підтримки даній категорії населення; фінансування інших заходів соціального захисту населення громади.

Також у 2022 році забезпечено фінансування виплат особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги;  забезпечення виплат компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі 1 особам на суму 2393 грн/міс. Фінансування таких видатків заплановано і на 2023 рік

Також за кошти місцевого бюджету здійснюється виплата компенсації за надані соціальні послуги згідно Постанови Кабінету міністрів України №859. Кількість отримувачів виплат 5 осіб на суму 1416,75 грн/міс.

Особливо активно проводилась у 2022 році бобота з ВПО, а саме  реалізація постанови КМУ №332 та №333. З березня місяця на компенсацію за житлово-комунальні послуги  від власників жилих приміщень, які розмістили в себе ВПО подано та опрацьовано 81 заяву. Загалом на територію громади  від початку ведення бойових дій прибули як ВПО більше 1200осіб. На даний час на території  громади проживає 277 ВПО.

Станом на 31.12.2022р  кількість оброблених електронних справ в Белзькій міській раді через програмний комплекс «Соціальна громада» становить 1015 справ (соціальні допомоги, пільги, субсидії).

    Зареєстровано та видано 841  довідка ВПО (внутрішньо переміщеним особам)

В Белзькій міській територіальній громаді діє Центр надання соціальних послуг Белзької міської ради, який надає соціальних послуг громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, сім’ям, дітям, молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги за місцем проживання. Центр має статус юридичної особи. У Центрі створено відділення соціального обслуговування, основним завданням якого є надання соціальної послуги догляду вдома особам похилого віку та особам з інвалідністю та взяття під «соціальний супровід» осіб / сімей, які потрапили в складні життєві обставини. Основними завданнями соціального супроводу є профілактика, попередження та подолання складних життєвих обставин, захист дитини/особи. Також у  Центрі  надають  соціальні  послуги,  а саме: 

- інформування;

- догляд вдома;

- соціальний  супровід сімей, у  яких  виховуються діти-сироти і  діти, позбавлені батьківського піклування ;

- екстрене (кризове) втручання;

-консультування;

-соціальний супровід;

-натуральна допомога. 

  1. Освіта

Система освіти налічує 14 закладів загальної середньої освіти, у яких навчаються 1297 учнів, 4 заклади дошкільної освіти та дошкільні відділення на базі 7 гімназій та 4 початкових шкіл (загальна кількість дітей, охоплених дошкільною освітою становить 323 дітей).

 У закладах загальної середньої освіти функціонують 9 шкільних бібліотек, 14 шкільних їдалень, 16 майстерень, 7 шкільних навчальних комп'ютерних комплексів, 8 спортивних залів, 18 спортивних майданчиків, в т. ч. - 1 з штучним покриттям.

Існуюча мережа загальноосвітніх навчальних закладів у повній мірі гарантує конституційне право кожного громадянина Белзької міської територіальної громади на доступність до якісної освіти.

В бюджеті Белзької міської ради на 2023 рік на утримання установ освіти виділено:

  • Для надання дошкільної освіти передбачено по загальному фонду місцевого бюджету 9 660 780  гривень,з яких 7 076 580 гривень, або 75,10 відсотки планується спрямувати на заробітну плату з нарахуваннями працівникам закладів дошкільної освіти, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 671 480  гривень.

Для надання загальної середньої освіти   закладами  загальної середньої освіти  передбачено видатки на загальну суму 62 946 910 гривень, з них:

  • на виплату заробітної плати з нарахуваннями педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл за рахунок освітньої субвенції передбачено -35 272 200 гривень;
  • на виплату заробітної плати непедагогічному персоналу загальноосвітніх шкіл 27 861 960 гривень, видатки на енергоносії передбачені для загальноосвітніх шкіл на загальну суму 5  756 770 гривень.

 

 

 

  1. Охорона здоровя

 

     Мережу закладів охорони здоров’я Белзької міської територіальної громади складають Відокремлений підрозділ Белзька районна лікарня КНП «Сокальська ЦРЛ»  до складу якої входять  3 амбулаторії, 12 фельдшерсько-акушерних пунктів, хоспісне відділення  в м.Угнів.

 

Найменування закладу

Основні параметри

Відокремлений підрозділ Белзька районна лікарня КНП «Сокальська ЦРЛ»

Медичне обслуговування, яке надається лікарнею зорієнтоване в таких напрямках:

1.      Первинна медична допомога

2.      Вторинна медична допомога

3.      Терапевтичне відділення

4.       Лабораторні дослідження

 

Хлівчанська АЗПСМ (входить до складу Белзької РЛ)

Первинна медико-санітарна допомога

Угнівська АЗПСМ (входить до складу Белзької РЛ)

Первинна медико-санітарна допомога

«Хоспіс» м. Угнів (входить до складу Белзької РЛ)

Надається паліативна допомога хворим і членам їхніх родин,  організаційно-методична та консультативна допомога, надання первинної, загальної допомоги.

Фельдшерсько-акушерські пункти в с.Глухів, с. Діброва, с.Муроване, с.Низи, с.Ванів, с. Домашів, с.Жужеляни, с.Карів, с.Корчів, с. Перемисловичі, с. Себечів, с. Стаївка

Пункти першої невідкладної медичної допомоги

Пункт екстренної медичної допомоги"Белз"

Надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані безпосередньо на місці події та під час перевезення такої людини до закладу охорони здоров'я

 

    З метою поліпшення якості надання медичних послуг населенню, підвищення рівня надання первинної медичної допомоги Белзька міська рада затвердила на підтримку медичної галузі Програму підтримки та розвитку установ охорони здоров’я ВП Белзька районна лікарня КНП «Сокальська РЛ» на 2023 рік  (рішення Белзької міської ради Львівської області №716 від 30 листопада 2022 року), Програму забезпечення медикаментами та виробами медичного призначення пільгової категорії населення Белзької міської територіальної громади на 2023 рік (рішення Белзької міської ради Львівської області №717 від 30 листопада 2022 року).

 

  1.    Культура

У Белзькій територіальній громаді повністю збережено базову мережу закладів культури. Станом на січень 2023 року функціонує:

КЗ «Белзький центр культури і дозвілля»  якому підпорядковуються відокремленні структурні підрозділи 21  народний дім.

КЗ  «Белзька міська публічна бібліотека» яка включає 7 бібліотек-філій  та 10 бібліотечних пунктів.

1 початковий  мистецький навчальний заклад (контингент учнів – 154);

У місцевому бюджеті на 2023 рік передбачено  видатки по загальному фонду місцевого бюджету для забезпечення діяльності бібліотек в сумі 1 963 430 гривень, з них на заробітну плату з нарахуваннями на неї передбачено 1 851 150 гривень або 94,28 відсотка, обсяг видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв визначений в сумі 101 480 гривень.

На забезпечення діяльності КЗ «Белзький центр культури і дозвілля»  передбачено по загальному фонду місцевого бюджету 2 833 890 гривень. Із загальної суми видатків 2 606 890 гривень, або 91,98 відсотків планується спрямувати на заробітну плату з нарахуваннями працівникам народних домів, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 221 600  гривень.

При клубних установах активно працюють клубні формування, з них                _2__ колективів, які носять почесне звання «народний»:__12__ вокальних ансамблів, __4_ фольклорні колективи, _3__ ансамбль танцю, __8 драматичний колектив.

Кращі колективи громади беруть участь у обласних, всеукраїнських, міжнародних фестивалях, конкурсах, святах.

Пріоритетним для працівників культури у 2023-2024 роках є формування іміджу територіальної громади як центру збереження автентичного мистецтва та розвитку сучасного мистецтва, підтримка творчих ініціатив, сприяння щодо реалізації талантів, мистецьких ідей, задумів, збереження нематеріальної культурної спадщини.

Діють такі програми з підтримки розвитку культури, як:

  • Програма «Будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів комунального та соціального призначення територіальної громади Белзької міської ради

Участь у різноманітних конкурсах, проектах, грантах протягом 2021 - 2022 рр., які передбачають залучення коштів до поповнення місцевого бюджету,  надають конкурсну державну фінансову підтримку ініціативам у сфері культури та креативних індустрій, а також сприяє збереженню культурної спадщини та розвитку української культури в контексті актуальних світових тенденцій.

 

  1. Молодіжна політика та спорт

Практичну роботу зі здійснення фізкультурно-масової та спортивної роботи організовують працівники спортивної галузі, викладачі навчальних закладів.

До послуг населення при школах територіальної громади: один стадіон у                  м. Белз, 5 баскетбольних майданчиків, 7 волейбольних майданчиків,  8 спортивних залів, 0 спортивних кімнати, 7 футбольних поля, 1 майданчик зі штучним покриттям, 4 тренажерних майданчика.

  1. Демографічна ситуація

Станом на 01 січня  2023 року чисельність наявного населення Белзької міської територіальної громади, за попередньою оцінкою, становила _14817__ тис. осіб в тому числі у м. Белз – 2135 тис., м.Угнів -854 тис.  , у сільській місцевості –11828 осіб тис. осіб. 

 

Чисельність населення

 

 2022

Усього

14817_

м. Белз

2135

м. Угнів

854

с. Заставне

95

с. Ванів

805

с. Глухів

437

с. Низи

621

с. Домашів

851

с. Воронів

126

с. Діброва

580

с. Острівок

128

с. Жужеляни

567

с. Заболоття

751

с. Перемисловичі

470

с. Цеблів

275

с. Карів

972

с. Михайлівка

82

с. Піддубне

188

с. Корчів

366

с. Стаївка

455

с. Муроване

1052

с. Вербове

114

с. Себечів

716

с. Хлівчани

1874

с. Тяглів

303

 

  1. Земельні ресурси

 

На території Белзької територіальної громади знаходиться                              _24 населених пунктів, з них 2 міста та _22  сільських населених пунктів.

 

Види земель

Площа

Сільськогосподарські угіддя

29108,2861га

У  тому числі

 

Сіножаті

8417,5895 га

Пасовища

5512,1791 га

Рілля

15055,0575

Багаторічні насадження

123,46 га

 

 

Житловий фонд

403,4289 га

Лісогосподарські землі

12871,9848 га

Промислові

135,3654 га

Водний фонд

1159,3399 га

Інші

2924,5049 га

Всього

46602,91

 

ІІ. Цілі, пріоритети та основна мета економічного

і соціального розвитку у 2023-2024 роках

 

  1. Цілі та пріоритети

 

Розроблення Програми економічного і соціального розвитку територіальної громади сприяє створенню умов для динамічного, збалансованого розвитку Белзької міської територіальної громади, забезпеченню соціальної та економічної  єдності, створенню необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів за рахунок збалансованого використання внутрішнього і зовнішнього потенціалу та збереження духовних і культурних традицій.

Економічне зростання Белзької міської територіальної громади є інструментом перетворення його територій у край, де людям комфортно та безпечно жити і працювати, де для жителів громади створено умови для самореалізації та збереження довкілля є природною потребою людини. 

 

  1. Основна мета розвитку громади

 

Залучення інвестицій, створення привабливого інвестиційного клімату, надання можливостей для розвитку бізнесу в громаді. Привабливість регіону щодо розташування прямих інвестицій і визначає його конкурентоспроможність, яка залежить від цілого ряду факторів сприятливості ділового та підприємницького клімату.

Створення нових робочих місць залишається пріоритетним. Завдання місцевої влади створення сприятливих умов для громадян, які мріють про свій малий та середній бізнес. Саме даний сегмент здатен створити і нові робочі місця (а це додаткові відрахування до бюджету), і своєю діяльністю покращити стан економіки.

Проблемою для багатьох є реєстрація підприємств. Якщо структура зареєстрована, до прикладу, в іншому районі чи області, то і податки прямують туди. Тож завданням є максимальна перереєстрація відповідних суб'єктів господарювання за місцем їх перебування шляхом створення дочірніх підприємств чи нових утворень.

Пріоритетним є покращення  благоустрою  населених  пунктів територіальної громади.

 

 

 

ІІІ. Основні завдання, заходи та очікувані результати

  1. Розвиток реального сектору економіки

 

1.1. Енергоефективність та енергозбереження

Головні цілі:

  • сприяння надійному та ефективному функціонуванню енергетичної системи для забезпечення споживачів територіальної громади електроенергією;
  • активізація заходів з енергоефективності у бюджетних установах та в господарському комплексі територіальної громади.

Основні завдання та заходи:

  • виконання заходів енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами на 2023-2024 роки;
  • виконання заходів з енергоефективності технологічного характеру в бюджетній сфері.
  • Реалізація проєкту щодо впровадження на території громади проєктів з розвитку альтернативної енергетики в с. Ванів, с. Діброва, с. Домашів
  • Проведення термомодернізації та енергоефективних заходів в тому числі заміни системи опалення (пічної) на енергоефективну в закладах освіти
  • Реконструкція, ремонт мереж вуличного освітлення в населених пунктах громади із застосуванням енергоефективних технологій

 

 

Очікувані результати:

 

  • зниження питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на виробництво основних видів продукції і послуг;

-    скорочення бюджетних витрат на оплату енергоносіїв.

1.2. Промисловий комплекс

Головні цілі:

 

  • проведення ефективної політики енергозбереження, підвищення технологічного рівня та конкурентоспроможності промисловості.
  • покращення економічного розвитку громади та збільшення надходжень до її бюджету шляхом підвищення ефективності використання наявного потенціалу громади

 

Основні завдання та заходи:

 

  • покращення інноваційної діяльності, освоєння конкурентоспроможних видів продукції, розширення асортименту та збільшення виробництва товарів;
  • залучення інвестиційних коштів з використанням вільних виробничих площ на підприємствах територіальної громади з метою збільшення обсягів виробництва, впровадження інвестиційних проектів.
  • Створення умов для розвитку промислового комплексу громади

-підтримка профільних видів розвитку біоекономіки (деревообробна та меблева промисловість, харчова промисловість, органічне сільське господарство, біотехнології)

-створення широкої пропозиції ділянок промислового призначення на території громади

-залучення інвестицій для створення цеху з пошиття верхнього одягу та взуття. Розроблення та просування брендингу «Угнівські чоботи»

-залучення інвестиційних коштів для будівництва пекарні (хлібобулочні та кондитерські вироби). Створення та просування брендингу пекарні «Белзькі паляниці»

-сприяння будівництву об’єктів з виробництва альтернативної сонячної енергії та ВЕС

-розвиток промислової інфраструктури

-консалтингова підтримка потенційних інвесторів та маркетинговий супровід конкретних інвестиційних пропозицій (проєктів)

-спрощення регуляторного середовища ведення бізнесу та отримання ним адміністративних послуг

-налагодження платформи співпраці бізнесу та закладів профтехосвіти у сфері надання освітніх послуг з метою набуття конкурентоспроможних навичок та знань, що високо затребувані роботодавцями

 

Очікувані результати:

-    збільшення обсягів реалізації готової продукції;

-    збільшення питомої ваги інноваційної продукції.

-    збільшення зайнятості населення.

  • зростання обсягу податків та зборів до бюджету.

 

1.3. Інвестиційна політика та зовнішньоекономічна діяльність

 

Головні цілі:

 

  • поліпшення сприятливого інвестиційного клімату у територіальній громаді, подальше нарощування обсягів залучення інвестицій в економіку територіальної громади.

Основні завдання та заходи:

-  участь у заходах з питань залучення інвестицій та для налагодження нових зв’язків з інвесторами (форуми, ярмарки, виставкові заходи, конференції, робочі наради, семінари, круглі столи, бізнес-зустрічі тощо);

- передбачення інвестиційно-привабливих ділянок у генеральних планах населених пунктів територіальної громади з метою їх презентації потенційним інвесторам;

    -   сприяння реалізації інвестиційних проектів;

   Систематизація інформації про інвестиційний потенціал громади:

    -формування інвестиційного паспорту громади з використанням системи візуальної ідентифікації (фірмового стилю) громади та з використанням оцифровки об’єктів (нанeсeння на мапу google)

-створення, постійне оновлення та розміщення на сайті реєстру вільного комунального майна та землі для оренди чи продажу

-створення та промоція демонстраційних матеріалів з питань залучення інвестицій      

 

Очікувані результати:

  • створення сприятливого інвестиційного клімату
  • ефективне управління ресурсами громади.
  • зростання інвестицій в економіку громади

 

1.4. Містобудування та житлова політика

1.4.1 Містобудування

Основні завдання та заходи:

 

  • виготовлення містобудівної документації (уточнення детальних та генеральних планів для населених пунктів Белзької громади);
  • будівництво центру надання адміністративних послуг;

- розроблення та актуалізація містобудівної документації:

-розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади

-розроблення та актуалізація генеральних планів населених пунктів

 

 

1.4.2 Розвиток будівельної галузі

 

Основні завдання та заходи:

 

  • сприяння збільшенню введення в експлуатацію об’єктів житлового та соціально-культурного призначення.

 

1.5.  Житлово-комунальне господарство, житлова політика

 

Основні завдання та заходи:

  • сприяння у покращенні благоустрою території громади;
  • сприяння у будівництві системи водовідведення, очисних споруд в м. Белз
  • проведення ремонту пішохідних зон.
  • Створення належної та якісної дорожньої мережі:

-визначення пріоритетності проведення капітальних ремонтних робіт доріг та тротуарів громади, беручи до уваги ті ділянки дороги, які пов’язані з функціонуванням ключових соціально-економічних об’єктів громади

  • покращення якості дорожньої мережі комунальної форми власності (поточний, капітальний ремонт)
  • придбання комунальної техніки
  • Розвиток транспортної інфраструктури:
  • облаштування придорожньої інфраструктури (дорожні знаки, розумні зупинки, освітлення, сміттєзбірники тощо) відповідно до вимог міжнародних норм та стандартів
  • організація стабільного транспортного сполучення між адміністративним центром громади та селами громади
  • забезпечення підтримки суб’єктів господарювання у запровадженні автобусних маршрутів між населеними пунктами громади
  • забезпечення перевезення громадян пільгових категорій на пільгових умовах.
  • Створення системи безпеки у громаді:
  • облаштування камер відеоспостереження в громадських місцях, на прикордонних дорогах громади
  • облаштування пішохідної інфраструктури у населених пунктах

 

 

Очікувані результати:

  • покращення умов проживання мешканців міської територіальної громади;
  • покращення якості дорожньої мережі комунальної форми власності та придорожньої інфраструктури;
  • відновлення та впровадження маршрутних перевезень відповідно до потреб населення громади;
  • зростання рівня безпеки в громаді;

 

 

1.6.  Регуляторна політика та розвиток підприємництва

Основні завдання та заходи:

  • забезпечення дотримання норм законодавства щодо регуляторної політики, здійснення регулювання діяльності з реалізації регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
  • забезпечення якісної роботи системи дозвільно-погоджувальних процедур для бізнесу, у тому числі для підприємців, діяльність яких має сезонний характер;
  • забезпечення покращення умов розвитку бізнес-клімату міської територіальної громади;
  • сприяння бізнесу, залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва до участі у виставково-ярмаркових заходах, акціях, тематичних фестивалях тощо, які відбуватимуться як на території міської територіальної громади, так і за її межами.

 

- Підтримка малого та середнього бізнесу:

 

-вдосконалення форм і методів взаємодії між органом місцевого самоврядування та бізнесом (інформування, комунікація, навчання, надання допомоги тощо)

-виділення кваліфікованих кадрових одиниць з штату міської ради для постійної комунікації та надання консалтингової допомоги бізнесу і незайнятому населенню з питань започаткування та ведення підприємницької діяльності

-запровадження механізмів фінансової підтримки підприємництва через організацію конкурсів бізнес-планів для підприємців та осіб, які бажають започаткувати власну справу

-створення умов для будівництва ринків у м. Белз та м. Угнів з забезпеченням пільгових місць для розміщення сільськогосподарської продукції

-створення локацій на центральних площах населених пунктів для розміщення малих архітектурних форм з продажу сувенірної та іншої продукції, а також проведення ярмаркових заходів

-залучення до процесів підтримки малого і середнього бізнесу міжнародних, всеукраїнських та регіональних інституцій підтримки підприємництва – центрів підтримки бізнесу, бізнес-інкубаторів, агенцій реґіонального розвитку, інформаційно-консультаційних та інших інституцій

- Стимулювання підприємницької активності жителів:

-популяризація позитивного досвіду та практики суб’єктів господарської діяльності щодо досягнень, історій успіху та кращих практик ведення підприємницької діяльності

-забезпечення використання інноваційних підходів в роботі бібліотек, зокрема для навчання мешканців громади основних правил підприємництва, у тому числі зеленого туризму, торгівлі, ресторанного господарства та побутових послуг

 

Очікувані результати:

 

- покращення інформаційного та консультаційного забезпечення малого й середнього бізнесу, підвищення рівня правової та економічної грамотності;

- збільшення загальної кількості працюючих в економіці територіальної громади, створення додаткових робочих місць;

- збільшення податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого й середнього бізнесу;

- підвищення соціальної відповідальності малого й середнього бізнесу, створення ефективної, прозорої взаємодії між владою та бізнесом.

 

2.    Бюджетна та податкова політика

 

2.1. Бюджетна політика

Головні цілі:

  • Забезпечення наповнюваності бюджету шляхом вдосконалення бази оподаткування, створення у громаді сприятливих умов для інвестицій, розвитку підприємництва, бізнесу, проведення раціональної та ефективної податково-бюджетної політики, зміцнення бюджетної та фінансової дисципліни, підвищення результативності бюджетних видатків.

 

Кількісні критерії, що будуть свідчити про реалізацію цілей:

 

  • зростання надходжень до бюджету на рівні, не нижчому доведеного Міністерством фінансів України;
  • ефективне спрямування бюджетних коштів.

Основні завдання та заходи:

  • забезпечення виконання планових показників, доведених Міністерством фінансів України та затверджених міською радою за доходами міського бюджету, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, доходами спеціального фонду міського бюджету;
  • забезпечення спрямування у повному обсязі видатків на захищені статті бюджету;
  • забезпечення у повному обсязі розрахунків за енергоносії, які споживаються бюджетними установами, послуги з водопостачання та водовідведення і послуги зв’язку, які їм надаються, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати зазначених товарів і послуг, а також укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених обґрунтованих лімітів споживання;
  • забезпечення оптимізації витрат бюджетних коштів шляхом виключення непріоритетних та неефективних витрат, насамперед тих, що не забезпечують виконання основних функцій і завдань головних розпорядників бюджетних коштів;
  • забезпечення економного та ефективного використання бюджетних коштів;
  • встановлення контролю за станом дебіторської та кредиторської заборгованості та недопущення її зростання.

         

2.2. Податкова політика

 

Головні цілі:

 

     Забезпечення зростання надходжень в умовах зниження податкового тиску, у першу чергу за рахунок заходів з розширення бази оподаткування та стягнення податкового боргу.

 

Основні завдання та заходи:

- проведення дієвих заходів, спрямованих на контроль за дотриманням податкового законодавства, правильність нарахування, повноту та своєчасність сплати податків і зборів суб’єктами господарювання до бюджетів усіх рівнів та забезпечення виконання дохідної частини бюджетів у запланованих обсягах;

- ліберальне ставлення до сумлінних платників податків та посилення вимогливості до тих платників, які ухиляються від сплати податків;

- забезпечення погашення податкового боргу та зменшення кількості боржників;

- поліпшення роз’яснювальної роботи з платниками податків щодо добровільного декларування та сплати нарахованих сум платежів;

-  організація роботи з бюджетоформуючими платниками податків з питань підвищення рівня контролю за повнотою нарахувань та сплати податків і зборів;

-   забезпечення організації роботи щодо залучення усіх наявних резервів для безумовного та у повному обсязі виконання встановлених завдань;

-   забезпечення роботи робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення;

 

  1. Підвищення стандартів життя

3.1. Соціальна сфера

3.1.1. Доходи населення та заробітна плата

Головні цілі:

Недопущення зниження доходів населення від трудової діяльності, сприяння підвищенню всіма суб’єктами господарювання тарифних ставок і посадових окладів на основі нових мінімальних розмірів заробітної плати, посилення контролю за додержанням відповідних державних гарантій оплати праці, недопущення виникнення нової заборгованості з виплати заробітної плати.

 

Основні завдання та заходи:

  • забезпечення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності;
  • забезпечення контролю за своєчасністю виплати поточної заробітної плати на економічно активних підприємствах;
  • дотримання умов колективних договорів у частині оплати праці, недопущення необґрунтованого зменшення розміру заробітної плати;

 

Очікувані результати:

- забезпечення своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях громади;

- збільшення розміру середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника.

 

 

 

3.1.2. Споживчий ринок

 

Основні завдання та заходи:

  • сприяння підтримці місцевого виробника, проведення виставок-продажів, семінарів, ярмарок та створення необхідних умов для їх роботи;
  • забезпечення прозорості та відкритості у сфері публічних закупівель;

 

Очікувані результати:

 

-    забезпечення обсягів обороту роздрібної торгівлі;

-   забезпечення надходжень до бюджету Белзької міської територіальної громади за рахунок використання елементів благоустрою, здійснення дрібнороздрібної торгівлі, проведення ярмаркових заходів;

-  забезпечення прозорості використання бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг, економія бюджетних коштів.

 

3.1.3. Соціальний захист

 

Головні цілі:

 

     Забезпечення соціальною підтримкою насамперед найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні державної соціальної допомоги, призначення житлових субсидій за спрощеним порядком, підвищення рівня фінансового забезпечення соціальних програм та стимулювання ефективного використання бюджетних коштів.

 

Основні завдання та заходи:

  • забезпечення надання всіх видів соціальної підтримки сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, що надають соціальні послуги, внутрішньо переміщеним особам;
  • виявлення осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, визначення оцінки потреб сім'ї/особи у соціальних послугах та організація їх надання;
  • проведення соціально-профілактичної, інформаційно-просвітницької роботи з особами/сім'ями, спрямованої на запобігання та попередження складних життєвих обставин;
  • забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей зі складних життєвих обставинах;
  • поширення соціальної реклами щодо пропаганди позитивного іміджу сім'ї та її соціальної підтримки, популяризації сімейного життя, формування національних сімейних цінностей з питань здорового способу життя;
  • забезпечення соціального супроводу різних категорій сімей, прийомних сімей;
  • попередження соціального сирітства.

 

Передбачено державним бюджетом:

  • допомога сім’ям з дітьми;
  • допомога малозабезпеченим сім’ям;
  • допомога дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства;
  • допомога по догляду за інвалідами І-ІІ гр. внаслідок психічного розладу;
  • державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • щомісячна адресна допомога особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
  • пільги і субсидії на житлово-комунальні послуги;
  • пільги і субсидії на придбання скрапленого газу та твердого палива

- забезпечення відшкодування витрат за надані пільги окремим категоріям  громадян, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

 

Передбачено місцевим бюджетом:

-Грошова допомога  на часткове відшкодування вартості житлово-комунальних послуг

-Одноразова грошова допомога членам родин військовослужбовців – учасників бойових/військових дій на території України, учасникам АТО,ООС, що загинули під час несення військової служби.  

-Надання одноразової грошової допомоги особі, яка здійснила     поховання загиблого (померлого), учасника АТО (ООС), бійця-добровольця АТО, постраждалого учасника Революції Гідності, Захисника чи Захисниці України у період військової агресії Російської Федерації проти України (з 24.02.2022 року)

-Одноразова грошова допомога громадянам у яких, відбулося різке погіршення стану здоров’я, що потребує значних фінансових витрат, особам, які  опинилися в безвихідному матеріальному становищі або екстремальних ситуаціях

-Одноразова грошова допомога громадянам, які похоронили за власний кошт осіб деяких категорій

-одиноких громадян

-внутрішньо переміщених осіб (ВПО)

-Забезпечення фінансування виплат особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги;  забезпечення виплат компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі

-Одноразова грошова допомога військовослужбовцям, які отримали травму (поранення, контузію, каліцтво)

-Одноразова грошова допомога дітям військовослужбовців, які загинули під час участі в захисті Батьківщини/виконанням обов’язків військової служби/ проходженням військової служби або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих під час захисту Батьківщини/виконанням обов’язків військової служби/ проходженням військової служби

Очікувані результати:

- підвищення адресності соціальних допомог та забезпечення цільового використання коштів, передбачених для її надання;

- надання додаткових гарантій соціального захисту мешканцям міської територіальної громади за рахунок коштів бюджету громади.

- підвищення кількості та якості надання соціальних послуг Центром надання соціальних послуг Белзької міської ради;

 

 

3.2 Гуманітарна сфера

 

3.2.1. Охорона здоров’я

 

Головні цілі:

 

- виконання першочергових заходів,  спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я в сільській місцевості;

-  створення спроможних мереж надання первинної медичної допомоги;

- концентрація матеріальних та технічних ресурсів, необхідних для функціонування первинної медико-санітарної допомоги;

-  підвищення ефективності роботи лікувально-профілактичних закладів з метою подолання несприятливих демографічних тенденцій.

 

Основні завдання та заходи:

Посилення спеціалізації Белзької районної лікарні, забезпечення сучасним обладнанням, розвиток хоспісного відділення:

-вдосконалення та зміцнення матеріально-технічної бази Белзької районної лікарні

-ремонт відділень лікарні, покращення якості інженерної інфраструктури

-розширення переліку медичних послуг

-модернізація обладнання з використанням сучасних технологій за рахунок грантових коштів та бюджетів різних рівнів

-створення додаткових місць, розширення та покращення якості медичних послуг у хоспісному відділенні Белзької районної лікарні з метою надання послуг для мешканців Львівської області

- Створення умов для діяльності аптечних закладів:

-створення пропозиції вільних нежитлових приміщень, які не використовуються та можуть бути передані суб’єктам господарювання для діяльності аптечних закладів на пільгових умовах

-створення умов для діяльності аптечних закладів в приміщеннях ФП

 

Очікувані результати:

 

-     зниження рівнів захворювання населення;

-     раннє виявлення та протидія захворювань;

-     покращення діагностики та профілактики захворювань;

-     зниження рівня смертності.

-     покращення якості медичних послуг.

 

 

 

 

3.2.2. Освіта

 

Головні цілі:

 

-     забезпечення рівного доступу до якісної загальної середньої освіти.

- підвищення ефективності освітньої мережі та модернізації освітніх закладів у відповідності до потреб ринку праці

-створення сучасного освітнього протору, сучасної школи, яка формуватиме у дітей критичне мислення, вміння  ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

 

Основні завдання та заходи:

 

-     Оптимальна модель освітньої мережі:

- проведення постійного аналізу системи освіти, показників ефективності роботи освітніх закладів та прийняття рішень на його основі

- підтримка та розвиток загальної середньої освіти

-підтримка та розвиток дошкільної освіти відповідно до потреб населення

-підтримка та розвиток професійно-технічної освіти

-співпраця НУШ з позашкільними закладами освіти, враховуючи індивідуальні здібності дитини, уникнення гендерних стереотипів, необхідність переходу до школи компетентностей (поінформованість, обізнаність)

- Впровадження енергоефективних заходів в освітніх установах:

-проведення будівельних робіт (реконструкція, капітальний ремонт із запровадженням енергоефективних заходів) в закладах освіти

-заміна системи опалення (в тому числі пічної) на енергоефективну в закладах освіти

-Зміцнення матеріально-технічної бази закладів освіти:

-комфортний освітній простір: облаштування та технічне забезпечення шкіл та наповнення навчального процесу через встановлення обладнання та програмного забезпечення, проведення швидкісного інтернету, Wi-Fi

-ремонт під’їзних доріг до навчальних закладів

-проведення повної комп’ютеризації закладів загальної середньої освіти із залученням різних джерел

-забезпечення у повному обсязі навчальних закладів шкільними автобусами, які відповідають необхідним технічним вимогам та безпековим вимогам

-оновлення системи шкільного харчування

-запровадження сучасних методик навчання і виховання, запровадження рейтингу вчителів та вихователів

-впровадження педагогіки партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу

-Вивчення проектного менеджменту, підтримка шкільних проектів з залучення МТД:

-заохочення і підтримка обдарованих дітей

-надання допомоги дітям у підготовці до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, участі в творчих та інтелектуальних конкурсах, міжнародних конкурсах

-залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької, експериментальної, творчої діяльності, популяризації здобутків

-сприяння розвитку молодіжного підприємництва, у тому числі шкільних коворкінгів та формування підприємницької культури серед учнівської молоді

 

Очікувані результати:

- зростання охоплення дітей дошкільного віку суспільним дошкільним вихованням  (від 3 до 6 років);

- забезпечення підвозом до місця навчання і додому 100 відсотків дітей, які проживають за межею пішохідної доступності;

- підвищення якості надання освітніх послуг

-створення нового освітнього простору.

-підвищення обсягу науково-дослідної, експериментальної діяльності, підвищення підприємницької культури серед молоді

 

3.2.3.  Культура

 

Головні цілі:

Мережа культурних закладів громади є достатньо розгалуженою, проте кількість отримувачів культурних послуг, особливо в сільській місцевості, є дуже незначною. Що вимагає не тільки оптимізації мережі культурних закладів, але й якісного перетворення їх у сучасні простори, що відповідатимуть культурним потребам населення.

Нові сучасні культурні заходи сприятимуть переосмисленню мешканцями багатої культурної спадщини, створять фундамент екологічної культури та європейських демократичних цінностей. А також сприятимуть приверненню уваги туристів до громади та її популяризації

    Створення належних умов для розвитку культури, забезпечення творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня та естетичного виховання громадян, збереження культурної спадщини в інтересах соціально-економічного, культурного та духовного розвитку мешканців міської ради.

 

Основні завдання та заходи:

- популяризація культурних надбань шляхом проведення  культурно-мистецьких заходів;

- підтримка професійних творчих колективів, зокрема, здійснення концертної діяльності мистецьких колективів у межах територіальної громади та області;

- проведення  основних культурно-мистецьких заходів.

- Модернізація закладів культури під культурно-мистецькі центри:

-покращення  матеріально-технічного оснащення закладів культури та перетворення їх у центри культурного розвитку територіальної громади з орієнтацією на потреби населення

-забезпечення вільного доступу мешканців до приміщень Центрів культурного розвитку, влаштування постійного доступу до мережі Інтернет

-капітальний ремонт та покращення матеріально-технічної бази  Белзької дитячої музичної школи та БЮДТ

-Трансформація бібліотек:

-створення на базі публічних бібліотек громадських просторів для підтримки освіти впродовж життя

-забезпечення належного стану бібліотечних приміщень

-забезпечення читачів бібліотек вільним доступом до високошвидкісного Інтернету та оновленими фондами актуальної тематики

-створення «відкритих просторів» та медіатек на базі бібліотечних закладів

-навчання бібліотечних працівників інноваційним підходам роботи

-використання бібліотек для навчання мешканців громади основних правил ведення малого бізнесу, зокрема, зеленого туризму, торгівлі та побутових послуг

-Облаштування відкритих «громадських просторів» та локацій для мешканців громади:

-створення еко-етно-парку із залученням за бюджетів різних рівнів

-облаштування парків та скверів на території громади з доступом до безкоштовного WI-FI

облаштування літнього майданчика для проведення кіносеансів

-будівництво та ремонт центральних площ у кожному населеному пункті з використанням елементів доступності

-освітлення громадських місць, будівництво та ремонт тротуарів

 

 

Очікувані результати:

-  збільшення ефективності роботи культурних установ

- створення локацій для проведення дозвілля

- зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури та колективів аматорської творчості, покращення умов для відпочинку, дозвілля та духовного збагачення мешканців територіальної громади.

 

 

3.2.4. Туризм

 

Головні цілі:

 

     Створення сприятливих умов для розвитку внутрішнього та зовнішнього туризму, розвиток туристичної інфраструктури.

 

Основні завдання та заходи:

- сприяння розвитку туризму;

- сприяння створенню нових туристичних атракцій (об’єктів туристичної інфраструктури, екскурсійних турів, рекреаційних зон);

- співучасть у розробці та реалізації інвестиційних та грантових проектів;

-Забезпечення позиціонування та просування туристичних дестинацій і туристичного бренду громади:

-позиціонування туристичної громади: ідентифікація громади за єдиним брендингом громади, розробка символіки та слоганів, маркетинг  та промоція території громади

-створення системи орієнтації, указників, туристичних знаків, вивісок у єдиному брендовому стилі

-створення сучасного web-порталу, каталогу рекреаційних та туристичних об'єктів та суб’єктів з можливістю подальшого розширення розділів

-систематизація усіх рекреаційно-туристичних можливостей на сайті громади

-розробка та втілення кампанії #Белзька_земля_Приємні_відкриття

-просування рекреаційного потенціалу громади як способу «відпочинку вихідного дня»

-розробка та втілення кампанії #Перлини_Белзького_Князівства

-просування тисячолітньої історико – культурної спадщини громади, пов’язаної з іменами представників різних народів

-активізація співпраці з туристичними агенціями

-створення е-календаря культурно-мистецьких та спортивно-масових подій

-Створення нових та облаштування наявних туристичних продуктів:

-створення унікальної пропозиції нових туристичних продуктів (у тому числі тих, що мають історичну складову), об'єктів, які задовольняють потреби туристів

-створення та облаштування нових туристичних шляхів, рекреаційних пунктів, оглядових майданчиків

-сприяння розвитку Державного історико-культурного заповідника у м. Белзі

-створення бази проектів, зокрема, з розвитку історико-культурного туризму, ознайомлення з історико-культурною спадщиною народів, історичного міста та місцевості, створення етнографічного села-музею з використанням сучасних інноваційних, або мультимедійних технологій, відновлення пам’яток архітектури тощо

-проведення міжнародних фестивалів, фестивалів народних промислів, театралізованих лицарських турнірів з відтворенням історичних подій, ярмарків національної їжі, етнопродукції, середньовічного одягу, знаряддя та обладунків

-активізація співпраці з історичними факультетами українських та іноземних вищих навчальних закладів

-забезпечення створення мережі музейних закладів як комунальної, так приватної форми власності, що охоплює музеї різних типів, наприклад транскультурні музеї з новими формами та новітніми цифровими технологіями для подачі історії, відтворення подій

-забезпечення використання музейними установами інноваційних підходів у роботі, зокрема дослідницької діяльності, освіти і виховання

- Створення та підтримка якісного туристичного сервісу:

-забезпечення необхідних умов для здійснення туристично-рекреаційної діяльності

-відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів туристичного сервісу ( готельно-відпочинкових комплексів, відкритих просторів, АЗС, СТО, місць відпочинку)

-сприяння розвитку мережі закладів громадського харчування

-забезпечення підготовки фахівців, спрямованої на  поєднання переваг класичної гуманітарної освіти з бізнес-потребами туристичної галузі, нормативних дисциплін з історичного туризмознавства, туристичного краєзнавства, історичного туризму в Україні та у світі, музейного туризму, етнотуризму та екскурсології

-організація турів для вивчення найкращого досвіду (в т.ч. міжнародного) з розвитку туристичного сервісу (з залученням місцевих підприємців та мешканців)

-Розвиток сільського туризму:

-створення садиб, еколокацій (залучення місцевих жителів до створення, підприємців)

-розвиток активного екотуризму (піший, велосипедний, водний, рибальство), фауністичні та флористичні поїздки (орнітологічні поїздки, полювання, тематичні поїздки), культурологічні й етнографічні поїздки

-реалізація проведення агрофестивалю на умовах співфінансування місцевих фермерів та залучення зовнішнього проєктного фінансування

-Збереження історико-архітектурної спадщини:

-підтримка, збереження, реконструкція, реставрація історичних пам’яток, пам’яток архітектури, культурної, історичної спадщини громади

-створення сучасного 3D музею віртуальної реальності в Аріанській вежі м.Белз «Таємниці Белзької землі» на основі археологічних досліджень території урочища Замочок

-Вивчення найкращого досвіду (в т.ч. міжнародного) розвитку туризму у громадах (з залученням місцевих підприємців та мешканців):

-організація та проведення туристичних заходів із залученням фахівців в туристичній сфері, участь у міжнародних, всеукраїнських, регіональних туристичних виставках, ярмарках, форумах, нарадах, конференціях, семінарах

-співпраця з громадами, які позиціонують себе як туристичні центри, розробка спільних проектів в галузі туризму, обмін досвідом

 

 

Очікувані результати:

- створення сприятливих умов для розвитку туристичної галузі;

- збільшення кількості туристів та надходжень до місцевого бюджету;

-покращення туристичного сервісу.

-збереження історико-архітектурної спадщини.

-налагодження  та розширення транскордонного партнерства.

 

 

 

 

 

 

 

3.2.5.  Фізична культура і спорт

 

Головні цілі:

Створення умов для підвищення рівня фізичного розвитку населення, забезпечення розвитку всіх видів спорту шляхом підтримки дитячого, дитячо-юнацького спорту, розвитку та зміцнення спортивної інфраструктури.

 

Основні завдання та заходи:

- сприяння громадським об’єднанням  фізкультурно-спортивної спрямованості та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань фізичної культури і спорту;

- участь у забезпеченні реалізації державної політики в галузі культури, молоді та спорту.

- Облаштування спортивної інфраструктури:

-влаштування мультифункціональних  майданчиків для занять ігровими видами спорту

-облаштування спортивних майданчиків в населених пунктах громади

-будівництво сучасних спортивних полів

-будівництво, реконструкція, капітальний ремонт спортивних залів у закладах освіти

- Створення та промоція культурних та спортивних можливостей

-проведення спортивних змагань

-проведення культурно-мистецьких заходів

-створення системи ефективного інформування населення щодо культурних та спортивних можливостей

-створення постійного фестивалю добросусідства, який сприятиме обміну досвідом між мешканцями  населених пунктів громади

-співробітництво з громадами, зокрема іноземними громадами-партнерами в проведенні культурних та спортивних заходів

-забезпечення участі творчих колективів закладів культури  у Міжнародних, Всеукраїнських, регіональних конкурсах, фестивалях, виставках народної творчості, ужиткового мистецтва та інших заходах

 

Очікувані результати:

- створення умов для нормального фізичного розвитку, збереження здоров'я людини;

- покращення стану матеріально-технічної бази загальноосвітніх шкіл щодо фізичного виховання дітей.

-активізація спортивного та здорового способу життя мешканців.

 

 

 

 

3.2.6. Охорона навколишнього природного середовища

Головні цілі:

- запобігання забрудненню навколишнього природного середовища Белзької міської територіальної громади;

- забезпечення належного рівня захисту населення і територій від  геологічних процесів і паводків.

 

Основні завдання і заходи:

- забезпечення реалізації заходів з обкошування рослинності, очистка каналів від намулу, наносів і сміття, поточний ремонт і утримання внутрішньогосподарської мережі.

- озеленення території Белзької міської територіальної громади.

     - Створення ефективної системи поводження з ТПВ:

     -ліквідація стихійних сміттєзвалищ

     -встановлення спеціальних  окремих контейнерів для скла, паперу, пластикових пляшок і змішаних відходів в населених пунктах громади

    -поступове запровадження чіткої системи збирання сміття (графіки вивезення) на усій території громади

   -активізація укладення договорів на вивезення ТПВ

  -просвітницька діяльність щодо створення екологічної культури мешканців

  -Покращення екологічного стану водних об’єктів:

   -відновлення, підтримання сприятливого санітарно-екологічного стану річок, інших водойм  на території громад.

   -санітарна очистка прибережних смуг річок та водойм

 Збереження природних ресурсів громади

-громадський контроль за веденням лісового господарства на території громади

-ліквідація аварійних, фаутних дерев та сухостою, кронування та обрізка дерев

-закупівля та висадка саджанців дерев і квітів, розбивка клумб, квітників

-недопущення поширення борщівника Сосновського на території сіл громади

-викошування узбіч, зон зелених насаджень, парків, скверів, місць загальногокористування

 

Очікувані результати:

-  збільшення кількості зелених зон (позитивно вплине на екологічний стан та естетичний вигляд територіальної громади, покращить хімічний склад та сприятиме зменшенню забруднення атмосферного повітря).

-покращення екологічної ситуації у громаді.

-збереження та розвиток природного потенціалу громади.

 

 

3.2.7. Прозора і ефективна влада

Головні цілі:

          -налагоджена система надання адміністративних послуг.

-розвинена мережа громадських організацій та ініціатив.

- участь мешканців в управлінні громадою.

- комунікація між владою, бізнесом та мешканцями.

 

Основні завдання і заходи:

 Підвищення якості надання адміністративних послуг, створення ЦНАПу

-реконструкція, капітальний ремонт адмінприміщень.

-розширення  надання адміністративних послуг для задоволення потреб населення

-забезпечення ефективного функціонування Центру надання адміністративних послуг

 Запровадження інструментів громадської участі та публічності управління

-створення та сприяння діяльності громадських організацій

-запровадження Бюджету участі в громаді

-створення системи е-петицій в громаді

-запровадження дайджесту основних подій громади у ЗМІ та соціальних мережах

Налагодження комунікації між владою, бізнесом та мешканцями

-створення онлайн центру для звернень громадян

-запуск геоінформаційної системи картування проблем громади

-розвиток публічно-приватного діалогу в громаді, зокрема шляхом використання каналів комунікації (Viber, Telegram, Facebook), забезпечення невідкладного реагування на запити бізнесу

-створення та підтримка діяльності ради підприємців Белзької територіальної громади.

 

Очікувані результати:

-покращення якості надання адміністративних послуг та збільшення їх переліку.

-запровадження бюджету участі через який мешканці самі впливатимуть на вибір того, що є для них найбільш актуальним.

-збільшення прозорості та відкритості місцевої влади.

 

3.2.8.  Техногенна безпека

 

Головна ціль - підвищення ефективності превентивних заходів щодо захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

 

Основні завдання і заходи:

 

-  проведення попереджувальних заходів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з метою досягнення прийнятного ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру та зменшення матеріальних і недопущення людських втрат;

- удосконалення інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту населення.

Очікувані результати:

- забезпечення реальної готовності органів управління, сил та засобів цивільного захисту всіх ланок до оперативного реагування на надзвичайні ситуації;

- забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

 

3.2.9. Охорона громадського порядку

 

Головна ціль - запобігання  виникненню умов, що сприяють вчиненню правопорушень, удосконалення методів роботи з їх профілактики, забезпеченні захисту конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів, створенні умов  для проведення ефективної правової та виховної роботи серед населення, поступового нарощування зусиль у цій справі правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування та громадськості.

 

Основні завдання і заходи::

-  підтримка участі громадян в охороні громадського порядку;

- продовження роботи по встановленню відео спостереження в місцях з найбільшою кількістю скоєння дорожньо-транспортних пригод, в місцях з найбільшою кількістю скоєння вуличних злочинів, а також в місцях проведення масових заходів;

- удосконалення організації вулично-дорожнього руху, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки;

- відкриття пункту поліцейського офіцера громади.

 

Очікувані результати:

забезпечення захисту конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів.

Номер рішення 835
Дата прийняття рішення 2023-02-15
Чинність
Галузь
Скликання
Номер сесії
Приєднані файли:
Поширити: