БЕЛЗЬКА МIСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ |
||
|
РІШЕННЯ |
|
Від 25.08.2021р. №82
Про прогноз бюджету
Белзької міської ради
на 2022-2024 роки
13542000000
(код бюджету)
Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 751 Бюджетного кодексу України, виконавчий комітет Белзької міськ ради Львівської області,-
ВИРІШИВ:
-
Схвалити прогноз бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки, що додається.
-
Рекомендувати розглянути проект рішення про бюджет Белзької міської ради на 2022-2024 роки на засіданнях постійних депутатських комісій та на сесії Белзької міської ради Львівськоїобласті.
-
Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з гуманітарних питань та соціальної політики.
Міський голова Оксана БЕРЕЗА
СХВАЛЕНО
Рішенням виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівськоїобласті №82 від
25.08.2021 року
Прогноз бюджету
Белзької міської ради
на 2022-2024 роки
13542000000
(код бюджету)
І. Загальна частина
Прогноз бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки (далі – Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України, ґрунтується на положеннях Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року, Стратегії економічної безпеки України на період до 2025, Стратегії розвитку міста та складено відповідно до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку країни та міста, регіональних та державних цільових програм.
Запровадження середньострокового бюджетного планування сприятиме забезпеченню фінансової стабільності та зміцненню економічного зростання у середньостроковій перспективі. Спрямоване на забезпечення економічного зростання та сталого розвитку міста.
Мета прогнозу – запровадження середньострокового бюджетного прогнозування для встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку міста та можливостями бюджету.
Основними цілями бюджетної політики м. Белз в 2022-2024 роках є:
-
забезпечення надходжень до бюджету Белзької міської ради;
-
підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами шляхом використання елементів програмно-цільового методу планування і виконання місцевих бюджетів;
-
забезпечення у повному обсязі проведення видатків на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, інших соціальних виплат, а також розрахунків за енергоносії та комунальні послуги;
-
здійснення видатків бюджету відповідно до соціальних стандартів;
-
забезпечення необхідних фінансових пропорцій згідно з планом економічного і соціального розвитку міста;
-
визначення резервів росту доходів бюджету Белзької міської ради;
-
стимулювання інвестиційно-інноваційної складової бюджету розвитку Белзької міської ради .
Основними завданнями Прогнозу є:
-
підвищення результативності та ефективності управління бюджетними коштами;
-
забезпечення виконання дохідної частини бюджету Белзької міської ради відповідно до показників, затверджених міською радою;
-
вжиття заходів до залучення додаткових надходжень до бюджету Белзької міської ради, зокрема, шляхом забезпечення ефективного управління об’єктами комунальної власності та земельними ресурсами;
-
підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом застосування дієвих методів економії бюджетних коштів;
-
забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених міськими цільовими (комплексними) програмами; - запровадження дієвих заходів з енергозбереження.
Прогноз бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки зорієнтований на формування сприятливого економічного середовища, забезпечення збалансованості та стабільного функціонування бюджетної системи міста, стимулювання інноваційно-інвестиційної складової економіки міста, встановлення взаємозв’язку між соціально-економічними цілями розвитку регіону і можливостями бюджету, забезпечення виконання гарантованих державою соціальних зобов’язань.
Невиконання прогнозних показників бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки може відбутись у разі змін в економічному середовищі, які будуть залежати від наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID – 19, невідповідності основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку м. Белз (ТГ) показникам, врахованим під час формування прогнозу.
ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку
Основними пріоритетними завданням економічного і соціального розвитку міста у 2021 році є:
-
забезпечення стабільної роботи систем життєдіяльності міста та покращення якості життя населення;
-
покращення міжрегіонального економічного співробітництва та розвиток економічних відносин з містами-партнерами за кордоном;
-
створення стимулів для існуючих підприємств і «стартапів», забезпечуючи прозорість та спрощення процедур реєстрації бізнесу та отримання дозволів, у тому числі розширюючи надання послуг бізнесу через електронні комунікації;
-
розробка та впровадження механізмів стимулювання попиту на продукцію кращих товаровиробників на місцевому ринку;
-
створення привабливого інвестиційного середовища та формування репутації громади, як надійного бізнес-партнера у бізнес- спільноті;
-
реалізація спільних проектів з міжнародними організаціями, залучення нового досвіду та додаткового фінансування від міжнародних організацій;
-
підтримка ініціатив городян, які беруть активну участь повсякденному житті міста, за рахунок дії громадського бюджету;
-
оновлення Генерального плану та зонування території, як правової основи для сталого перетворення міста;
-
розроблення стандартів забудови з урахуванням вимог якості, енергозбереження, доступності для категорій з функціональними обмеженнями (людей з інвалідністю) та інтегрованості з належною соціальною інфраструктурою;
-
енергоефективність та захист навколишнього середовища;
-
забезпечення ефективного управління зеленим господарством та відродження зеленого міста;
-
облаштування нових велосипедних інфраструктур відповідно до сучасних стандартів;
-
створення якісної мережі пішохідних зон, забезпечення безпечного та безперешкодного пересування пішоходів на всій території міста;
-
продовження рекультивації існуючого звалища з переробки твердих побутових відходів;
-
забезпечення більш здорового способу життя у активній громаді шляхом широкого залучення мешканців міста до участі у спортивних та оздоровчих заходах;
-
формування у місті оптимальної мережі лікувальних закладів первинного та вторинного рівня для забезпечення доступу мешканців міста до якісних медичних послуг, в тому числі надання невідкладної допомоги;
-
розвиток мережі культурних закладів, у тому числі інноваційного характеру (міні-театрів, творчих майстерень, міні-музеїв тощо), використовуючи вільні нежитлові приміщення, що перебувають у комунальній власності, для надання в оренду ініціаторам різного роду творчих активностей. Підвищення якості та збільшення різноманіття культурних послуг і створення культурних продуктів для різних вікових категорій;
ІІІ. Загальні показники бюджету
Прогноз включає показники бюджету Белзької міської радиза основними видами доходів, видатків, кредитування та фінансування, взаємовідносинами бюджету територіальної громади з бюджетами інших рівнів, враховує положення та показники.
При розрахунку показників бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки враховано:
-
Прогнозні показники економічного і соціального розвитку міста, підвищення розміру мінімальної заробітної плати, динаміку надходжень за 2019 - 2020 роки та очікуване виконання за 2021 рік.
-
Норми податкового та бюджетного законодавства та застосування чинних ставок оподаткування.
-
Макропоказники визначені з урахуваннями Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 р. № 548 „Про схвалення Бюджетної декларації на 2022-2024 роки”, яка передбачає:
-
зростання валового внутрішнього продукту у 2022 році – на 3,8 відсотка, у 2023 році – 4,7 відсотка, у 2024 році - 5,0 відсотків;
-
номінальний валовий внутрішній продукт у 2022 році – 5 368,8 млрд. грн, у 2023 році – 5 993,9 млрд. грн, у 2024 році – 6 651,0 млрд. грн;
-
індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) становитиме 106,2 відсотків у 2022 році, 105,3 відсотків у 2023 році, 105,0 відсотків у 2024 році;
-
індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) у 2022 році – 107,8 відсотків, у 2023 році – 106,2 відсотків; у 2024 році 105,7 відсотків.
-
Розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2022 року – 6500 грн., з 1 жовтня 2022 року - 6700 грн. (темп приросту – 3,1 відсотків), з 1 січня 2023 року – 7176 грн. (темп приросту – 7,1 відсотків), з 1 січня 2024 року – 7665 грн (темп приросту 6,8 відсотків).
-
Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2022 року – 2893 грн., з 01 жовтня 2022 року - 2982 (темп приросту – 3,1 відсотка), з 1 січня 2023 року – 3193 грн. (темп приросту – 7,1 відсотка), з 1 січня 2024 року -3 411 грн. (темп приросту - 6,8 відсотка).
Загальні показники бюджету наведено в додатку 1.
Видатки бюджету обраховано в наступних обсягах: 2022 рік – 116 717,2 тис. грн. (в т. ч: загального фонд - 111 717,2 тис. грн., спеціального фонду 5 000,0 тис. грн.). Темп росту видатків складає: 2022 до 2021 – 6,0 відсотків,
2023 до 2022 – 7,0 відсотків, 2024 до 2023 – 5,8 відсотків .
ІV. Показники доходів бюджету
Законодавчою основою формування дохідної частини бюджету Белзької міської ради є норми Бюджетного та Податкового кодексів України.
Обсяг дохідної частини бюджету Белзької міської ради на 2022 рік прогнозується в сумі 111 717,2 тис. грн., із них:
-
Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 64 050,1 тис. грн., в т.ч.
Трансферти з державного бюджету – 47667,1 тис. грн., в т.ч.
Обсяг дохідної частини бюджету Белзької міської ради на 2023 рік прогнозується в сумі 119 551,2 тис. грн., із них:
-
Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 67 142,0 тис. грн., в т.ч.
-
Трансферти з державного бюджету 52409,2 тис. грн., в т.ч.
Обсяг дохідної частини бюджету Белзької міської ради на 2024 рік прогнозується в сумі 126 433,3 тис. грн., із них:
-
Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 70 131,8 тис. грн., в т.ч.
-
Трансферти з державного бюджету – 56301,5 тис. грн., в т.ч.
При прогнозуванні обсягу доходів бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки враховано:
-
очікувані показники економічного і соціального розвитку м. Белз за 2021 рік;
-
прогнозні показники економічного і соціального розвитку м. Белз на 2022-2024 роки;
-
макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 р. № 586 та визначені Бюджетною декларацією на 2022-2024 роки, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 548;
-
застосування чинних ставок загальнодержавних податків;
-
застосування індексу споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, із значенням 100 відсотків;
-
підвищення розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;
-
зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання- платників податків;
-
фактичне виконання дохідної частини бюджету Белзької міської ради за результатами 6 місяців 2021 року.
Відповідно до статей 98-100 Бюджетного кодексу України система бюджетного вирівнювання передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень податку на доходи фізичних осіб у розрахунку на одного жителя, шляхом передачі трансфертів.
З урахуванням прогнозу основних макроекономічних показників економічного та соціального розвитку країни, динаміки бази оподаткування, ефективності податкового адміністрування, загальні показники доходів бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки зростають.
Загальні показники доходів бюджету Белзької міської ради у 2022-2024 роках
(тис .грн.)
Найменування показника |
2022 рік |
2023 рік |
2024 рік |
||||||
прогноз |
Відхилення до попереднього року |
прогноз |
Відхилення до попереднього року |
прогноз |
Відхилення до попереднього року |
||||
+/- |
% |
+/- |
% |
+/- |
% |
||||
Бюджет Белзької міської ради (без урахування міжбюджетних трансфертів), в т.ч. |
64050,1 |
5958,8 |
110,3 |
67142,0 |
3091,9 |
104,8 |
70131,8 |
2989,8 |
104,5 |
Загальний фонд |
111717,2 |
6400,9 |
106,1 |
119551,2 |
7834,0 |
107,0 |
126433,3 |
6882,1 |
105,8 |
Спеціальний фонд |
5000,0 |
3750,0 |
400,0 |
5265,0 |
265 |
105,3 |
5528,3 |
263,3 |
105,0 |
V. Показники фінансування бюджету.
Фінансування бюджету
Кошти, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) на 2022 рік – 2 000,0 тис. грн., на 2023 рік – 2 106,0тис. грн., на 2024 рік – 2 211,3 тис. грн.
VІ . Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
Основним завданням бюджетної політики на місцевому рівні на 2022-2024 роки залишатиметься забезпечення стабільності, результативності, стійкості та збалансованості бюджету Белзької міської ради , ефективне використання бюджетних коштів в умовах обмеженості бюджетних ресурсів.
Фінансування видатків бюджету Белзької міської ради, міських цільових програм на період до 2024 року здійснюватиметься в рамках жорсткої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів. Пріоритетними завданнями розвитку галузей є:
Державне управління
- забезпечення створення та підтримки сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню місцевим самоврядуванням, утвореними установами та організаціями високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг, створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення власних і делегованих повноважень.
Освіта
-
забезпечення належного функціонування загальноосвітніх та дошкільних закладів та інших закладів освіти;
-
забезпечення належного теплового режиму, зменшення показників споживання енергоносіїв, в тому числі природного газу.
Охорона здоров’я
-
підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливостей щодо його доступності та якості;
-
ефективне використання обмежених фінансових ресурсів.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
-
поліпшення надання соціальних послуг інвалідам та дітям-інвалідам;
-
підвищення рівня соціального захисту дітей-сиріт;
-
всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя, підвищення рівня економічної активності та самостійності сімей, оптимізація їх соціального захисту, передусім тих, хто має дітей;
-
оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
Культура і мистецтво
- популяризація народної творчості та проведення культурно-мистецьких заходів.
Фізична культура і спорт
-
підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, набуття навичок здорового способу життя, зміцнення здоров’я нації та попередження захворювань;
-
забезпечення розвитку олімпійських та неолімпійських видів спорту, організація фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності інвалідів, підтримка спорту вищих досягнень;
Житлово-комунальне господарство
-
забезпечення утримання в належному стані міських доріг;
-
утримання в належному стані території міста;
-
збереження та утримання на належному рівні зелених зон міста, кладовищ, світлофорних об’єктів, зони відпочинку, прибережної смуги, міських фонтанів; - забезпечення функціонування системи вуличного освітлення.
Граничні показники видатків Белзької міської ради з бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів наведено в додатку 6 до цього прогнозу.
Граничні показники видатків бюджету Белзької міської ради за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету наведено в додатку 7 до цього прогнозу.
Будівництво
Напрями видатків на будівництво (капітальний ремонт, реконструкцію) у 2022-2024 роках, визначені міськими (цільовими) програмами, передбачають продовження реалізації проектів, які були розпочаті в минулі роки, що надасть можливість поетапно завершити та ввести в експлуатацію об’єкти.
У прогнозний період буде продовжено реалізацію проектів будівництва (капітального ремонту, реконструкції) об’єктів соціально-культурної сфери, житлово-комунального господарства, які були розпочаті в минулі роки; оновлення матеріально-технічної бази комунальних закладів охорони здоров’я, комп’ютеризацію та інформатизацію закладів загальної середньої освіти і комунальних закладів охорони здоров’я; інші заходи, пов'язані з розширеним відтворенням.
VІІ. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Міжбюджетні трансферти з державного бюджету складають:
на 2022 рік освітня субвенція 42934,3 тис. грн.; базова дотація 2384,2тис.грн.; на 2023 рік освітня субвенція 45209,8 тис грн.; базова дотація 2813,3тис.грн.; на 2024 рік освітня субвенція 47470,3 тис грн.; базова дотація 3321,3тис.грн.;
VІІІ. Інші положення та показники прогнозу бюджету
В прогнозі бюджету Белзької міської ради на 2022-2024 роки наявні наступні додатки:
- додаток 1 «Загальні показники бюджету»; додаток 2 «Показники доходів бюджету»; додаток 3 «Показники фінансування бюджету»; додаток 4 «Показники місцевого боргу»; додаток 5 «Показники гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста боргу і надання місцевих гарантій»;
додаток 6 «Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів»;
додаток 7 «Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;
додаток 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою
програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»; додаток 9 «Показники бюджету розвитку»; додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»; додаток 12 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам». Додаток 10 «Обсяги капітальних вкладень місцевого бюджету у розрізі інвестиційних проектів» не подається до прогнозу, у зв’язку з відсутністю показників.
Номер рішення | 82 |
Дата прийняття рішення | 2021-08-25 |
Приєднані файли: |